Året var 2015

Ja här i Hudiksvall rullar livet på med hus, barn, snö, takbyte, renoveringar mm.
Sorina är i ett så bra skick nu att jag endast ska fixa några små justeringar efter motorbytet och en vårrustning så klart.
 
1. En lite mindre propeller ska fixas. Den vi beräknade är 20*18, men då saknar jag 700 rpm och ett par knop. Så kanske 19*16 eller liknande blir bättre. Är det någon som har en sån liggandes för 30mm axel så hör gärna av er.
 
2. Växelreglaget ska sättas fast bättre, jag byggde en förhöjnad till det som visade sig inte behövas och den sprack i sommras. Så den ska tas bort och reglaget ska dras fast.
 
3. Durkarna i förruffen ska målas om. 
 
4. Ett nytt beslag för gösstaken som jag har fått tag på ska skruvas dit. 
 
5. En spricka på ca 30cm på babords skarndäck precis vid toaletten ska fräsas ur och lusas i.
 
Sen får det nog vara bra för i vinter.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback